JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS

  • KITA HANYA MAMPU MERANCANG SEBAIK MUNGKIN * KETENTUAN MILIK YANG MAHA ESA * KITA LAHIR UNTUK BERTAKBIR BUKAN UNTUK MELAWAN TAQDIR
  • MANUSIA AKAN TERUS BERUSAHA * BERUSAHA * SEHINGGA PENGHUJUNG USIANYA *
  • ISLAM TIDAK PERNAH BERUBAH * PERUBAHAN KEPADA UMATNYA SAHAJA *
  • Semalam * Hari Ini * Esok * Dulu * Kini * Selama lamanya*

Saturday, December 18, 2010

PEMIMPIN DAN PIMPINAN


PEMERINTAHAN MALAYSIA

MALAYSIA DITADBIR OLEH PEMIMPIN YANG TIDAK BERKALIBER?

Itulah berita yang dikutip dari kepimpinan Singapoura poorah!
Apakah persoalan dan permasalahan demokrasi di Malaysia pada hari ini ? 

Pertuduhan demi pertuduhan begitu lancang merejam kesasarannya. Secara demokrasi semua rakyat berpeluang dan berhak untuk bersuara. Tidak kira apa cara pun untuk bersuara. Asalkan memuaskan hatinya. Lantaklah! Boleh tu, memang boleh .. dan yakin boleh pun! Apakah demontrasi jalanan itu baik? 

Bila bersuara dalam Persidangan Dewan Negeri, apatah lagi Dewan Rakyat, bersuara dan terus bersuara sesuka hatinya merapu parang sekeper! Bila ’burung kakak tua’ tanpa menghiraukan ‘speaker’ dan hak ADUN lain... pun boleh? LALU ... bila speaker mengarahkan diam, atau buang terus dari dewan, gantung loooo! Demokrasi kepada semua. Hak kepada semua.  Perlukah suara sumbang dari luar dewan?

Aku tak faham dan kau tak tahu! Seandainya Datuk Seri Najib (DSN) tersilap sekalipun, semuanya akan mengemukakan usul. Belasah mesti belasah hingga ke lobi, ke kedai kopi dan seterusnya ... jalanan ma! Demokrasi! Sebenarnya bukan demo ... ‘demon’ adalah lebih tepat untuk demontrasi jalanan. ‘Setan’ jalanan, gerombolan ‘anak haram’ berjalan kaki menyusahkan pengguna jalan raya lain. 

Begitukah cara untuk memprotes? Menyuarakan ketidak puas hatian? Ternyata kebobrokkan pemerintah dan pembangkang melahirkan kebodohan yang amat ‘Goblok Banget’? ‘Aku tak faham dan kau pun tak tahu’. Mengapa pemimpin totok yang kita pilih? Apa sahaja pemimpin buat, ajak rakyat ikut dan semuanya ‘gebangeten gobloknya’. 

Secara demokrasinya, akibat kelancangan yang ‘gebangeten kelancauannya’ maka kedemokrasianlah juga yang menghukumnya. Apa pun hukuman yang telah dijatuhkan, tunggu ajerlah dengan sabar. Bagi saya, peduli apa dengan pemimpin tersebut! Ada aku kisah! Lantaklah! Apa anda buat, apa anda cakap, maka anda sendiri jawab dan anda sendirilah tanggung! 

Lantang, Lancang, lancau dan Lantaklah!
Sesiapa pun, selagi kita adalah manusia, kita dibelenggu dengan segala kelemahannya.
Terlupa, tersasul, terantuk dan tertengadah ke?

Pembangkang begitu lantang dan lancang berkata kata macam burung kakak tua. Bila sudah terlupa lalu melalut dan meluatlah para pendengarnya. Apa punya lancau! Dengan tidak memperdulikan hak orang lain, dengan hak sebagai kawan, kesalahan geng nya sendiri tidak diperbetulkan, malahan disokong! Cinabeng! Betapa biaDAPnya pembangkang itu!

Sedar atau pun tidak. Apa sahaja, kepincangan pemimpin akan menjadi ikutan penyokongnya. Dengan menuduh parti pemerintah sewenang wenangnya, mempersoalkan media arus perdana dan seterusnya menyalahkan rakyat memilih pemerintahan diktator bin atang. Walhal mereka parti pembangkang pun sama jugak! Kita suara majoriti pun di pertikaikan. Sampai nak jalan jalan, tersekat dalam ‘demonyet’ manusia keburagasan. Itu demon mereka. Bagaimana demo kita demi kebebasan hak sebagai warga?

Aku tak faham, dan kau pun tak tahu!

Alahai! Pasang bendera kecoh sakan. Pasang kat pagar bro! Kalau kat mimbar, melenting jugak aku yang totok UMNO ni! Kalau diikutkan, PASang bendera keliling kampung, jambatan, atas pokok dan semua tempat hingga macam ‘popok wewe bin awee’ tu apa ker jadah? Sudahlah! Sudahlah! Aku tak syioh langsung dengan cara percakapan pemimpin PASang angan angan sembarangan. Ada aku kisah! Tawan ler Putra Jaya. Jadi ler keldai. Tapi tuduh UMNO ‘guna masjid’ aku bangkang!
Saper yang benarkan kamu gunakan, injak injakkan kekotoran di Masjid Negara? Waktu demon tu ari la, bangang! Bangsat! Saper yang jemput teo nai cheng masuk sebelah mimbar? Teoniaseng? Tak ngaku kebangsaan, tetapi siapa lagi yang begitu kebangsatan menghina agama dan kaumnya sendiri selain DAPAS? Tongong! 

Itu lah demon jalanan anak haram. D’monyet! Anggota peserta D’monyet anak didik PAS 75%. Orang PKR 15% jer. 10% sajer ngambil kesempatan, ada makan free maa! Jadi sudah jelas 3 ¼  (tiga suku) ada lah penyokong PAS totok. Penyokong PAS sememangnya 3 ¼ macam TV 3 ¼ pujaan PAS. Aku selalu tengok TV3, tapi bila buka blogger pro pembangkang yang aku tengok TV3 ¼ . wow! Kan lebih baik Pakatan 3 ¼ didaftarkan. Suku itu adalah untuk ‘suku kaum’ suku adat, ‘suku sakat 3 ¼ loooo!

Aku tak faham, dan kau pun tak tahu!

D’monyet kini sudah memasuki Parlimen? Kesian! semua situa bangka s/o  bangsat terpaksa pegang manila kad untuk bergambar disebarkan ke alam siber. Ingatkan budak dewasa tak lulus baca. Iyerlah, itukan ‘Parlimen’ yang dibunyikan P A L I R M E N, tu, kenapa? Marah ler cikgu besor. Dia tu kan Pengurusi Majlis sama gak Pengerusi Tetap, yang dibunyikan pengor osi tu kenapa? Laaa .. kan dah di gantung sekolah! Kesian tengok MahPUS PAS PIStolol dengan semua gengsinya. Oooo! Anak singkong! 

Amboii! Amboiii! Anak saper tu yang guling guling kat tengah jalan? Nak pizza ke. Nak ke semenanjung gaza? Apa sudah jadi dengan wakil katak, members of kanggaroook semua ni? Tak cukup meludah ke langit, main tepuk tepuk air didulang pulak! Bakar lah semua kelambu tu. Bangsat! Bangang!

Kesimpulannya : Negara kita dipimpin oleh Orang yang tidak berkaliber! Barisan Nasional yang membarisi kerajaan macam barisan budak budak sekolah. Malu wek! Kat singapork! Dalam banyak hal, malaysia ini di malukan begitu jer! 

Bulatan pembangkang, pakatan pembangkang pun serupa, cakap tak serupa bikin. Macam budak budak pra sekolah, pra sejarah. Aku pilih hang jadi pembangkang didalam Pemerintahan Malaysia supaya lebih matang dan dewasa. Bukan macam binatang yang giler nak berkuasa!  Mengapa lebih mementingkan peribadi? Keperibadian hang semua tak ubah macam, Hai! 1(one)Malaysia? Hai! Wanjijah? Hai! 1MP?

Sudahlah! Sudahlah! Sudahlah! 
Pemerintah dan Pembangkang yang menyusahkan rakyat!

No comments:

Post a Comment