JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS

  • KITA HANYA MAMPU MERANCANG SEBAIK MUNGKIN * KETENTUAN MILIK YANG MAHA ESA * KITA LAHIR UNTUK BERTAKBIR BUKAN UNTUK MELAWAN TAQDIR
  • MANUSIA AKAN TERUS BERUSAHA * BERUSAHA * SEHINGGA PENGHUJUNG USIANYA *
  • ISLAM TIDAK PERNAH BERUBAH * PERUBAHAN KEPADA UMATNYA SAHAJA *
  • Semalam * Hari Ini * Esok * Dulu * Kini * Selama lamanya*

Wednesday, January 26, 2011

Misteri 'CINONET'

MISTERI KEHIDUPAN
HIDUP INI PENUH MISTERI

misteri lukisan? lukisan misteri
lukisan kehidupan?
TENANG
Sebenarnya, ini lah pengertian alam yang terkembang.....
Alam yang terkembang menjadi guru kehidupan 
Dunia ini tidak pernah menjanjikan apa apa

Kita buat, kita dapat, kita tanggung, kita akan menerima balasannya!
Baik amal perbuatannya, baiklah natijahadan balasannya,
Jahat kelakuan, keburukkanlah bakal menemani pelayaran kehidupan....

******************************************************************************

Penduduk Malaysia baru mencecah 30 juta orang. 
Cita cita untuk mengujudkan 70 juta penduduk, kini menemui jalan 'mati'.
Mati akal. Mati perpaduan. Mati pucuk? 

Mungkinkah kemajuan di Malaysia hari ini sebenarnya adalah untuk generasi di 'masa depan'? Bagaimana dengan projek yang terbengkalai, lesap ditelan arus masa? Pembangkang sewenang wenangnya, tanpa fakta terus menabur fitnah. Berbahasa, menyumpah seranah, melacurkan agama. Hanya untuk berkuasa sanggup menggadaikan Isle. Dimana kesabaran dan batas batas norma kemanusiaan? 

Hindraf. Tiba tiba bangun memecah kebisingan kota metropolitan. Kepentingan peribadi mengatasi 'kontrak sosial' yang diamalkan kaum di negara ini. Seolah olahnya hanya kaum India sahaja yang mengalami masalah dan kesempitan ruang kehidupan. Ramaikah golongan Melayu yang menjadi peguam? Dimana profesennalisma, golongan elit ini? Sikap dan tindak tanduknya, jelas mencerminkan sikap 'pariah' nya!! Hanya berlagak, bertanduk mencabar perlembagaan negara. 

Membakar buku sastera Interlok kerana sikap prejudisnya. Takut tembelang sebenarnya di'sejarah'kan. Ternyata hanya kebenaran dalam perkataan 'pariah' itu sendiri yang menjadi kenyataan. Sekiranya hindraf tidak mengikut hawa nafsu serakahnya, umat melayu negara ini tidak akan terlatah bersama. Kasta sebegitu, sudah selayaknya dibakar bersama sama 'adat'  yang telah jauh dari negara asalnya. Kini dalam 1Malaysia, kasta begitu tidak pernah wujud pun! Siapa yang nak kisah!

BiaDAP? Itulah sikap dan keangkuhan cauvanis ultra kiasu.Begitu lantang menyemarakkan api perkauman. Siapa yang mencadangkan pengampunan Chin Peng? Melayu menolak sekeras kerasnya ideologi komunis. Islam mengharamkan fahaman komunis.

Negara baru sahaja, meniti segala pembaharuan. Mencari identitinya yang tersendiri, sebagai negara yang maju berjaya dalam berbilang bangsa dan agama.

Apa akan jadi bila 70 juta penduduknya menjadi kenyataan?
Mungkinkah tercapai matlamat menjadikan Malaysia sebuah negara maju menjelang 2020?

Mungkinkah hanya dengan spesisnya yang tersendiri, hidup menyendiri, baru boleh tenang? Berertikah kehidupan ini tanpa masaalah? Takut bermasaalah, jangan cari pasal lah! lihat lukisan diatas!

Siapakah yang telah memulakan persengketaan, perkauman dan segala galanya yang telah  menjerumuskan kita ke lembah perdebatan kian hebat?

***************************************************************************************************

POLITIK SELANGOR

Kegagalan MB mendapatkan sokongan majoriti 2/3 wajar diulas dan dibidas sepenuhnya. BiaDAP tahap gaban. Kebengapan dan 'gebangeten gobloknya' yang selayaknya dipekasamkan. Khalid gagap, sudah menyeluk pekasam. KG (Khalid Gagap) sudah mencium pekungnya sendiri. KG hanya mementingkan diri sendiri, survival politiknya sendiri, sebab itu KG 'ngigal' ngigau, sesuka hatinya menjadikan DUN Selangor diperlekehkan. 

Sidang DUN  Selangor

Mengapa dibiarkan manusia sekeji KG mengganggu dan menggugat segala keTENANGan di negara ini? Kaduk KG bukan sahaja naik junjung, tetapi sudah jelas, kalau menang pun, negerinya tergadai. Sudah kalah dan sepatutnya melepaskan jawatan, ewah! bukan main gampangannya!! Gelandangan apakah lagi yang bakal mewarnai politik KG ini?

Khalid Ibrahim patut meletakkan jawatannya!! 
PR sewajarnya dikuburkan dalam PRU 13!

Pengundi TENANG, semestinyalah para pengundi semua, bangun mempertahankan segala keTENANGan yang kita sedang kecapi ini!! Mengundi Calun BN, pastikan Kerajaan BN mengotakan janji janjinya.

Gagasan 1Malaysia, Rakyat di dahulukan, Pencapaian diutamakan.


***************************************************************************************************

LEE KUAN YEW (LKY) GAGAL MERUBAH 'KEAGUNGAN ISLAM'

Unik Singapura KLIK
LEE KUAN YEW / LKY
Manusia ini telah berjaya Memisahkan, menguasai seterusnya memajukan, menjadikan 'Republic of Singapore' antara negara yang paling hebat di dunia ini. (bukan mengagungkan tetapi kenyataan beb!)
Negara yang kecil 'cinonet' eh! mana penulis dapat bahasa ni? CINONET, Cino bahasa yang biasa digunakan oleh 'wong jowo' iaitu bahasanya 'wong cino'. Wong = orang. Namun Wong juga adalah nama kaum cina yang popular, kan! 'Cino' dalam ertikata lain juga membawa maksud 'suci nay ora ono', itu wong jowo ngomong. Melayu bilang sih, sucinya tiada. Bukan Suci dalam debu tau! semuanya ini dibuktikan oleh kaum biaDAP di Malaysian Malaysia!! Cerita ini, cinonet cino + net, internet kut! Bayangkan sendiri, betapa hebatnya jiran kita ini. Lihat! Pulau Batu Putih, kini digunakan oleh sistem ketenteraannya. Yang jelas istilah 'cinonet' ini membawa pengertian yang amat mendalam. Walhal makna asal yang ingin penulis maksudkan, hanyalah sebuah negara kecil, ciput, pulau yang sebesar Negeri Melaka sahaja. Tapi jangan lupa, Melaka juga pernah melalui zaman keagungannya seantero dunia, maaa! 

LKY GAGAL MENYEKAT 'KEAGUNGAN ISLAM'
Mungkinkah LKY sudah 'give up'? Azan telah diharamkan memecah keheningan langit singapork!! Hari Raya mesti ditentukan mengikut Hisab dan Falak! Rukyah, tak main bro! Apa sahaja amalan, kebesaran dan kegemilangan kaum Islam dicabar dan disekat seboleh bolehnya. Bulan puasa, anda boleh makan sesuka hati dimana mana kedai 'cinonet'. MUIS menjalankan tanggung jawab kena penuh berhemah! Takut penulis nak cakap lebih lebih, melibatkan ugama, weiii! 

wow! siapa ambik gambar ni?
 padan muka? muka saper? mimpi asing asing?

Umat Muslim, disarankan supaya tidak terlalu extrem. Itu tak boleh, ini tak boleh! Macam TGNA gitu, baru boleh! Sebenarnya LKY telah ditakutkan oleh bayang bayangnya sendiri. Segala galanya telah dicapai, semuanya sudah digapai tetapi LKY gagal untuk 'mengISLAMkan dirinya'. Diperingkat awalnya, sewaktu 'lakonan' untuk merampas singapour' amat berjaya, mengesankan, layak dapat bermacam award "Best Actor', Direktor dan 'Diktator' ada ke? hish! kamu niiii! saman kang!? 

Sebenarnya LKY ada agendanya yang tersendiri.
Islam bukan hanya sekedar agama, kepercayaan, anutan dan sebagainya.
Islam adalah segala galanya kepada, hamba hambanya yang berIman dan beramal Soleh!
Islam bukan untuk dipolitikkan. Apatah lagi diperdagangkan!

*********************************

KeAgungan Islam tidak akan tercabar, penganutnya yang penuh kesabaran, ketaqwaan dan keinsafannya, amat dikagumi. Penuh keredhaan.Ketaqwaan.

ISLAM
Keagungan * Keindahan * Kesabaran * Keinsafan * Kemuliaan

Keunggulan * Ketenangan * Keredhaan



JayBosS'11

No comments:

Post a Comment