JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS

  • KITA HANYA MAMPU MERANCANG SEBAIK MUNGKIN * KETENTUAN MILIK YANG MAHA ESA * KITA LAHIR UNTUK BERTAKBIR BUKAN UNTUK MELAWAN TAQDIR
  • MANUSIA AKAN TERUS BERUSAHA * BERUSAHA * SEHINGGA PENGHUJUNG USIANYA *
  • ISLAM TIDAK PERNAH BERUBAH * PERUBAHAN KEPADA UMATNYA SAHAJA *
  • Semalam * Hari Ini * Esok * Dulu * Kini * Selama lamanya*

Sunday, December 12, 2010

JATI DIRI


KEYAKINAN DIRI

Sebenar benarnya, Bangsa Melayu adalah Bangsa yang Bertamadun, Bersopan santun, Beradab dan segala galanya kebaikan di Dunia ini.
Agama Islam adalah Agama Rasmi Negara Malaysia. Orang 
Melayu Beragama Islam Yang Beriman adalah sebaik baiknya Umat Nabi Muhammad.
Sesungguhnya Tiada Tuhan Yang Disembah Melainkan Allah SWT.
 
Persoalan Agama adalah bukan persoalan individu. Bukan persoalan bangsa. Bukan persoalan negara. Bukan persoalan dunia! Agama adalah hak kepada manusia itu sendiri. Anda berhak untuk menentukan apakah agama anda. Jika dilahirkan sebagai seorang muslim, maka Islamlah agamanya. Azan dan Qamat adalah laungan pertama yang didengari oleh telinganya sewaktu telah dilahirkan. Menukar agamanya mengikut nafsuny sendiri, itu hanyalah perbuatan syaitan dilaknat. Neraka jahanam tempatnya. 

Walaupun kita dikenali sebagai 1Malaysia, persoalan agama bukan 1Agama. 1Islam. 1Muslim. BUKAN!

ISLAM

Bukan semua kaum, semua bangsa, semua manusia dengan akal fikiran yang waras tanpa dipaksa, digagahi mana mana pihak menerima dan mengucapkan dua kalimah syahadah seterusnya menunaikan tanggung jawab sebagai seorang Islam. 

Maka dengan itu, tiada sesiapa pun yang berhak menentukan agama Hamba Allah itu. Kecuali diri nya sendiri. Tidak ada sesiapa pun yang berhak menentukan lalu menghukum Hamba Allah itu kerana Agamanya. Itu cakap akulah yang hina dina, macam lebai malang kot, laaa... aku bukan lebai pun! Namun ku punya hati. Sekedar menumpang di sudut dunia. Mencari ketenangan ..... macam mana nak tenang kalau selalu ribut taufan mengganggu kedamaian. Macam Ebiet G Ade dengan lagu puitisnya. Apa sahaja yang terkembang, menjadi lagu kehidupannya. 

Kita sesama umat hanya menyaksikan apa yang dibuat itu demi kebaikan. Selebihnya hanya Allah sahaja Yang Maha Mengetahui. Aku sendiri pernah diceramahkan orang kristian. Merinding bulu romaku. Akhirnya aku hanya menjawab, agama mu untuk kamu, agama ku Islam! 

Aku tidak boleh menerima sesiapa pun mempersendakan agama. Biarlah ianya dibicarakan bersesuaian dengan tempat dan keadaan. Jadi, mengapa ada manusia yang begitu celupar mencampuri urusan agama? Kadang kadang aku tersedak, sebak bila seseorang yang dihormati, alim ulama tersilap sebut, tersalah terjermahan. Rileks! 

1Malaysia adalah bukan teket, bukan hak untuk sesiapa pun mencampuri urusan agama penganutnya. Awas! Majlis Peguam sedang merangka untuk mencabuli Kesucian Islam. Setelah perundangan negara berjaya dikuasai, kini matlamatnya adalah untuk memperlekehkan Penganut Agama Islam. 

Mengapa dipersoalkan lagi hak keistimewaan dan kedaulatan Orang Melayu?

Kita tidak pernah menyusahkan sesama makhluk Allah di dunia ini. Kita juga tidak pernah ingin bermusuhan dengan sesiapa pun. Agama mu agama mu, dan agama ku agama ku. Persoalan pokok adalah kewujudan iblis dan syaitan. Telah menjadi sumpahnya untuk menyesatkan semua umat manusia yang menyambah kewujudan Yang Maha Esa.

Celaka! Macamana siracist jahaname .. uweek! Uweek! Dapat kekebalan atau kebebalan?

Marah dan semua suara protes berkumandang, senada dan seirama. Siracist jahanameweek, uweek! Punca segala kekecohan. Semua blogger yang beragama Islam, bersemangat kebangsaan tulin tanpa sempadan terus membelasah siracist jahanameweek. Siapa yang tidak marah, siapa yang tidak tercabar dengan kebangsatan sijahaname ini! Macamana tidak tercalar, terguris perasaan bila mana sijahanamewee mempersendakan Agama Islam! 

Kalau hanya menyebut 1Malaysia, menyokong 1Malaysia sudah dianggap wira, jahanameweelah! Siracist ini hanya akan mempunah ranahkan orang melayu yang beragama Islam. Apatah lagi kalau ramai orang melayu yang akan menyokong sijahanameweeek! Uweek!

Dengan membawa nasi lemak 2.0 sen mengaku 1Malaysia?

Sebelum ini segala usaha untuk mengheret sicelaka, menghadap ke muka pengadilan ternyata gagal. Malahan kini umat melayu bukan sahaja dipersendakan beramaran, terus dihukum untuk menerima dan disuntik HIV jahanamewee.  MCA, Gerakan apatah lagi biaDAPig semua mempertahankan sibudak jahanamewee. Yang tak betul, yang bersalah, yang dibodohkan adalah orang melayu UMNO BN.

Tiba tiba kemarahan lenyap. Malas nak membicarakan. Hanya segelintir blogger meneruskan kesinambungan. Tub, tub, cinabeng! Tak racist. Akhbar tersalah dedahkan. Tahniah, anda peguam dapat habuan di dunia. Kami rakyat, entah apalah nasibnya esok, lusa! Hari ini para blogger menjerit marah, bermacam macam kata nista berhamburan. Apakah esok lusa juga akan berhenti jua? Biasaklaaaaa! Orang melayu kerdil menyalak bukit! Dah penat, diam le! Kata falsampah giler bebenor!

Semangat Kebangsaan, berjiwa patriotik adalah bekalan asas kepada Bangsa Melayu beragama Islam. Kami hanya menganggap bumi ini adalah Tanah Melayu. Dengan apa cara sekali pun, kami akan pertahankan! 

Apa pula kehendak KIMMA?
Kongres Indian Muslim Malaysia memperjuangkan haknya pulak.

Apapun alasannya. Menjadi warganegara Malaysia adalah bukan tiket untuk berkongsi kuasa dan ketuanan apatah lagi kedaulatan Melayu. Demi kemajuan negara ini, apa sahaja anda boleh lakukan. Semuanya mestilah mengikut perundangan dan Perlembagaan Persekutuan. Amatlah malang, dengan kelicikan peguam yang sengaja ingin menguasai dan membolot lalu menghancurkan negara ini, umat melayu hanya mampu melihat dan diperbodohkan sahaja. 

Membantu sesama umat, apatah lagi kaum keluarga dan saudara mara nya diseluruh dunia. Dengan 25 ribu pekerja, ramai tuuu! Jika berlaku sebaliknya, mampukah rakyat Malaysia menerima limpahan penduduk? Semuga kerajaan lebih bijak menangani isu kebanjiran pekerja asing. 

Bertingkat tingkat kebobrokan dibina dan mempromosikan kebejatan. Setiap ruang kelemahan bangsa melayu tanpa segan silu diexploitasikan. Sedar atau tidak, hak keistimewaan melayu sudah dinafikan lalu dinoktahkan untuk dituntut semula. Terpulanglah kepada generasi melayu itu sendiri menentukan hala tuju dan masa depannya sendiri. Biarkanlah ayam dikepok mati kelaparan, peduli apa itek di air mati kehausan! Begitulah nasib anak melayu di masa depan. Padan muka orang melayu! Itu kata PAS, sebab totok sangat sokong UMNO. Dia sahaja yang Islam. Bengong! Bermuka muka. Memfitnah. Apa sahaja yang diharamkan agama, berbelit belit lidah menghalalkannya. 

Perjuangan PAS sendiri mementingkan wang ringgit. Royalti minyak RM 4 biliion. Setiap kali ceramah mesti pungut derma. Sana sini tulis, sumbangan dialu alukan. Sanggup membela ular. Mendokong biawak hidup. Ditunggangi DAPig. Apa kejadah semua tu!

Selama ini hanya drama murahan, low class, arahan, ciptaan karya anak anak seni melayu jalanan mengisi slot layar kaca. Sengaja dicebik, tidak pernah dibanggakan. Karya yang ketinggalan zaman, stereotype, expired date, tak ngacheng! Langsung tak stim! Melacurkan budaya bangsa. Ntah apa apa lagi maki hamun, caci mencaci menghalalkan peminggirannya. Meratap anak tiri lah kamu nanti! Kini saudara tiri sijahanameweek bakal mengambil alih finas, berganding dengan sebangsanya untuk menjahanamkan dunia perfileman orang melayu. Lahirlah cerita khurafat, yang bakal menjadikan bangsa melayu semakin menjauh dengan Islam dan Bangsa Melayunya. Nazri jawab!

Maka ... kini segala sandiwara murahan itu bakal menjadi kenyataan kepada anak bangsa melayu itu sendiri. Apa yang diucapkan akan menjadi kenyataan.

Benarkah Rakyat ini Bodoh?
Pemimpin Kerajaan sendiri memperbodohkan rakyat?
Pemimpin pembangkang memperbodohkan rakyat kerana tersalah memilih pemimpin?
Rakyat sendiri saling bodoh membodohkan?

Membicarakan manusia menteri macam nazri ini, bukan bicara dalam court! Sebenarnya hanya setakat suka suka sahaja. Ikut sedap mulut, sesenang hujung jari menari nari .... ikut lah irama dan lagu, shadow dancing! Siapa tak pandai menari, jangan salahkan dunia ini yang tak rata. Mungkin sekadar bayang bayang kehidupan yang suram. Mengapa tidak. Individu dengan segala kebahalolan. Sudah terlalu lama aku mendengar kebobrokannya. Paling paling pun, paling selamat, tak bertanding dalam PRU 13. Camno kalau dilantik jadi senator? Jahanam, jahanam, jahanameweeek, uwekkk!

Apakah duri ni mewakili UMNO? Begitukah kehendak pimpinan tertinggi? Aku selalu hanya tengok lambang dacing jer. PM nya idola semua kaum. Tak suka orangnya, tapi duitnya semua orang suka. Sebab itu aku pangkah undi untuknya. 

Seandainya pemimpin dan sesiapa sahaja yang sokong, suka kat duri ini, itu hak merekalah. Kini hanya rakyat yang bakal menentukannya. PRU 13 dan seterusnya akan menjanjikan persaingan dan kempen yang lebih menarik dan terbuka. Sesiapa sahaja boleh menjadi calun. Semua pemimpin boleh memilih calun. Rakyat akan menentukan siapa wakilnya.

Dimanakah pengamal perundangan berbangsa melayu berjiwa patriotik?

BERSAMBUNG 

JATI DIRI 2

No comments:

Post a Comment