JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS

  • KITA HANYA MAMPU MERANCANG SEBAIK MUNGKIN * KETENTUAN MILIK YANG MAHA ESA * KITA LAHIR UNTUK BERTAKBIR BUKAN UNTUK MELAWAN TAQDIR
  • MANUSIA AKAN TERUS BERUSAHA * BERUSAHA * SEHINGGA PENGHUJUNG USIANYA *
  • ISLAM TIDAK PERNAH BERUBAH * PERUBAHAN KEPADA UMATNYA SAHAJA *
  • Semalam * Hari Ini * Esok * Dulu * Kini * Selama lamanya*

Tuesday, June 7, 2011

Dunia Islam


Dunia Islam

ISLAM – UGAMA SUCI LAGI MENYUCIKAN 
Berfikir dan kita akan terus berfikir......

Sesungguhnya Tiada Tuhan Yang Disembah Melainkan Allah..... 
Dan Sesungguhnya Nabi Muhammad Itu Pesuroh Allah.....

Kemuliaan Nabi Muhammad SAW adalah kemuncak kehidupan manusia di akhir zaman. Junjungan Mulia, Penghulu kepada para Nabi, insan penuh berhemah membawa keberkatan dan ketaqwaan.  Al-Quran adalah mukjizat sepanjang zaman.

 Kafir mempercayai teori ini.... 

ASAL USUL KEJADIAN MANUSIA
IBLIS SYETAN DILAKNAT

Kembali kepada asal usul kejadian manusia. Syaitan telah di rejam dan di laknat Allah SWT lantaran keengkarannya sujud menghormati kejadian manusia sebagai khalifah di dunia ini. Syaitan lebih mengetahui dan lebih merasakan kejadiannya lebih baik dari manusia. Iblis syetan tidak akan mempercayai umat manusia lantaran kejadiannya yang amat sempurna. Kesempurnaan umat manusia telah melahirkan sikap keangkuhan dan akhirnya hanya akan menghancurkan dunia yang indah ini. Kiamatlah segala galanya.....

MAKA, berjanjilah para iblis untuk menyesatkan umat manusia sehingga hari kiamat. Kini iblis syetan bermaharajalela di dunia ini untuk menyesatkan seluruh anak cucu Adam. Namun, Allah Maha Mengetahui, buat hambaNya yang sholeh Syurga Firdausi menanti kehidupan yang abadi di alam Akhirat.

Mustahilkah, iblis syetan mampu berkuasa, sakti mandraguna hingga setaraf tuhan?

Sebagai manusia yang dianugerahkan akal, ilmu dan pengetahuan..... Pilihan kita sendiri, samaada diperhambakan syetan atau kita sendiri yang menghambakan diri kepada Yang Maha Esa. 

Manusia selalu lupa, walaupun kita adalah sebaik baiknya kejadian, secara berpasangan, kita juga dianugerahkan ‘nafsu’. Nafsu yang bisa menjadikan umat manusia lesu. Nafsu berahi, nafsu serakah, nafsu buas dan segala nafsu naluri kemanusiaan. Peperangan yang paling hebat, dahsyat dan menggerunkan adalah ‘peperangan hawa nafsu’.


DUNIA DALAM GENGGAMAN

Apakah sebenarnya tujuan kita hidup di dunia ini? 

Hidup untuk makan, bersuka ria, menghabiskan waktu, lalu tidor dan bangun lagi meneruskan ritual harian hingga mati macam monyet? 

Apakah kita keturunan monyet? Bukankah monyet itu asal usulnya dari manusia yang tidak berperaturan? Sumpahan dan kerana sumpah lah manusia itu hidup menjadi sesumpah. 

Alahai, menyampahnya!  

Hidup ini bukan sekadar doa, mati pun bukan kerana sumpah. Kehidupan ini mengabdikan diri kita ke hadrat Yang Maha Kuasa. Memohon, bermunajat dan sering berdoa. Makanya, bukanlah kita hidup ini lantaran terlalu banyak berdoa. Segala galanya telah ditentukan oleh Yang Maha Pencipta. 

Lantaran sumpah, manusia mati macam sampah? Sesuka hatinya, manusia melafazkan sumpah macam ‘nenek sihir’? ‘Ada gadabrah!’ lalu menjadikan manusia ‘gabrah’ menjadi monyet? Mitos, ‘endas mu atos’
Begitulah episod hidup yang terus kusut menjadi busut. 

Bersumpah pun di bakul sampah kan..... 

Berdoa pun tidak berkat macam insan yang sengaja terencat, teraniaya konon.....

Dimanakah sebenarnya kebenaran? Benarkah kebenaran yang diperjuangkan? Untuk apa memperjuangkan kebenaran? Hidup ini satu ibadah. Apakah sebenarnya yang dicari? Sementara dengan izinNya, kita hanya hambaNya, hidup insan ini hanya mencari keredhaan demi ketenangan yang abadi. Menjauhi kemungkaran. 

Mengerjakan segala perintah tuntutan Ugama Islam. 

Selain dari itu, bisikkan syetan pasti menyesatkan. 

Dalam kita menjadikan dunia ini ‘sebuah perjalanan’ buat sementara ‘mencari bekalan’ menuju ke alam Barzakh, ‘nonton barenglah’ segala sandiwara, drama ciptaan alam yang terkembang. Susah sangat ke, hidup ini? 

Dunia dalam gengaman kita, atau kita menjadi hamba kepada dunia ini? 

Wah, wah, ewah ewah, syoknya hidup ini! Lalu, mengapa sengaja mencipta masaalah. Jika mengikut ajaran ugama Islam, Sunnah wal jamaah, InsyaAllah, hidup ini akan diberkati. Ugama Islam tidak pernah mengajar kita menjadi teroris al-pengganas. Nauzubillah.

 Ciptaan sebuah kemajuan umat manusia....

DUNIA AKHIR ZAMAN

ISLAM. Adalah ugama yang diredhai di akhir zaman ini. 

Sesungguhnya Islam itu Benar. 

ISLAM adalah ugama di akhir zaman. Segala keistimewaan, keunggulan dan kemukjizatannya telah dinikmati oleh insan yang ‘sholeh’. Islam adalah segala galanya. 

Sebagai Ugama Umat Manusia di akhir zaman ini, Islam memiliki segala galanya. Hanya insan yang mengakui, menghayati, beramal, bersyukur dan sentiasa sujud bertaqwa sahaja yang menikmati segala kurnia dan anugerah Yang Maha Esa. 

Persoalan Islam perlu di sesuaikan dengan keadaan semasa adalah mengarut sama sekali. Islam perlu mengikut peredaran zaman. Kolot dan tidak masuk akal. Islam adalah Islam dan tidak perlu di kaji selidik kebenarannya. 

Islam Berdiri dengan sendirinya. 

Manusia yang beriman mempercayai kewujudannya. 

Islam adalah Ugama untuk umat manusia di akhir zaman. 

Bersyukurlah dan insaflah kerana kita adalah umat yang beragama Islam di akhir zaman ini. Tiada kesombongan dan keangkuhan mengiringi umat Islam di dunia ini. Kita hidup saling membantu, rukun damai dan mencari keredhaan. 

Segala cara kehidupan, ketuhanan dan amal kebajikan hendaklah di sesuaikan dan berlandaskan Islam. Tidak ada matlamat serta cara dan sebab untuk kita mendahulukan selain dari ajaran Islam. 

Sesungguhnya, Hidupku dan Matiku kerana Allah SWT.

 Bencana Alam Tsunami

No comments:

Post a Comment