JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS

  • KITA HANYA MAMPU MERANCANG SEBAIK MUNGKIN * KETENTUAN MILIK YANG MAHA ESA * KITA LAHIR UNTUK BERTAKBIR BUKAN UNTUK MELAWAN TAQDIR
  • MANUSIA AKAN TERUS BERUSAHA * BERUSAHA * SEHINGGA PENGHUJUNG USIANYA *
  • ISLAM TIDAK PERNAH BERUBAH * PERUBAHAN KEPADA UMATNYA SAHAJA *
  • Semalam * Hari Ini * Esok * Dulu * Kini * Selama lamanya*

Wednesday, December 22, 2010

GAGASAN 1MALAYSIA


1Malaysia
1Malaysia Menjana Transformasi

Rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan.

Kesediaan PM Datuk Seri Najib, menerima segala cadangan, teguran dan apa jua pandangan demi 1Malaysia, memang didalam ‘class’nya yang tersendiri.

Jika kebaikan tujuannya, 1Malaysia akan menjadi yang terbaik.

Jika sengaja untuk menjatuhkannya, 1Malaysia akan mempertahankannya.

Sehingga kini, 1Malaysia masih mencari formula dan keberkesannya. Berbagai jawaban, seolah olahnya 1Malaysia adalah satu soalan. Bermacam macam tanggapan, seolah olahnya 1Malaysia adalah slogan hanya untuk di war war kan sahaja dan ianya akan berakhir, had ada hari dan persamaannya dengan 1Matlamat negara luar. 

Akan ada yang berkata, 1Islam, lalu kemana hala tuju kaum Syiah? Orang yang mengaku Islam, hanya Allah sahaja yang tahu? Apakah relevennya 1Islam diungkapkan untuk mengimbangi 1Malaysia? Fanatik, extreem la tu!

1Malaysia adalah untuk rakyat Malaysia!

Di Dunia ini tentulah Cuma ada satu (1) sahaja! 1Malaysia.

Macam bagus jer, PKR ni, boleh menghalang 1Malaysia di Selangor? 

Soal, siapa meniru siapa, yang jelas, pembangkang bertungkus lumus meniru pemerintah UMNO BN, untuk merampas kuasa. Apa yang UMNO BN buat, dia akan tiru 100%. Ketuanan Melayu nak digantikan dengan ketuanan rakyat atau ketuanan Islam. Sebenarnya, dia orang sendiri tak tahu, tak faham, tak reti bahasa dengan istilah ‘ketuanan melayu’. Bila melayu ada tuan, cina pun nak tuan cina, keling pun nak tuan pariah?

Kalau orang melayu, warganegara Malaysia yang kita lihat pada hari ini, boleh dibanggakan, itu adalah berkat usahanya sendiri. Sekiranya kejelekan diambil kira, PAS, PKR apatah lagi DAP yang sememangnya mengamalkan kebobrokkan. Lain orang, lain caranya memutar belitkan keadaan untuk kepentingan diri sendiri. Tidak dinafikan ada segelintir pemimpin yang bersih, cekap dan amanah.

Lain negara, lain caranya. Demokrasi Amerika tak sama dengan kita. 

Seandainya Ketuanan Melayu nak disanggah untuk memperjuangkan Ketuanan Islam, adakah satu kesilapan kepada pejuang bangsa melayu yang memperjuangan hak anak keturunannya? Apakah kaum keluarga pejuang melayu warganegara malaysia merangkumi sanak saudaranya di luar negara? Keluarga kita tanggungjawab kita. Bangsa kita tanggungjawab kita. Negara kita tanggungjawab kita! Mengapa melenting lenting tidak keruan bila wanjijah (1jijah) Presiden PKR nak menghapuskan ‘ketuanan melayu’? Lantaklah dia dengan anugerahnya! 

Bila bercerita tentang ketuanan Islam, mustahilkah akan lahir ketuanan buddha? Ketuanan komunis ops, eh, dia ni ada tuhan ke? Ketuanan chin peng kut? Ketuanan jesust christ? Begitukah PAS membariskan agama di dunia ini? Jelas, terang lagi bersuloh, PAS memang sama macam biaDAP, anti melayu yang beragama Islam ..... PAS ini bukan sahaja jahat, bebal lagi goblok banget!!! Dalam Perlembagaan, telah dijamin dan sememangnya ada kebebasan untuk mengamalkan agamanya. Tetapi sekiranya menyebarkan dan mengganggu ketenteraman agama lain, wajib dipertahankan Melayu dan IslamNya.. 

Para blogger yang menyedari hakikat ini, hanya sekedar menyerang kecil kecilan jer! Takde kesan langsung pun. Siapa yang nak kisah!!! 

Kita menghormati kebebasan beragama. Sewaktu dengannya, sebagai rakyat melayu beragama Islam, wajib menghormati kepada semua penganut agama di Malaysia ini. Lalu dengan sebaik baiknya, janganlah sewenang wenangnya menuduh melayu UMNO. 

Buat orang ‘bulan’, ‘waiting goverment’ harap harap bukan pungguk rindukan bulan!

Bulan dah jatuh ke riba, hari hari di riba, janganlah sampai hiba bila yang dinanti nanti tak kan kunjung tiba...... kesian! Kesian!! Kesian dia!!!

Semalam dikompang, hari ini dilempang, esok jalan tempang, barulah gampang!

Woooit! Semua politik sama ajerlah!! Penipu!!! Kelentong!!!!

Sebagai rakyat, merangkap pembayar cukai, merangkap pengundi, merangkap pencacai, merangkap ahli parti, merangkap blogger, buka minda seluas luasnya!!!

Ooooi! Tak kan semua nak masuk bertanding? Siapa yang nak mengundi? Sape nak gantung poster? Sape wakil calun ni? Kah! Kah!! Kah!!!

1Malaysia sebenarnya telah wujud lama pun. Cuma sebutannya sahaja berbeza. Bila PM Datuk Seri Najib Razak mengistiharkan 1Malaysia Menjana Tranformasi, barulah semua rakyat Malaysia tersintak dari lamunannya. Cuma ilham dan matlamat sebenar PM akan menjadi kenyataan dengan sendirinya. 

Aku sebagai rakyat Malaysia menyokong Gagasan 1Malaysia.

No comments:

Post a Comment