JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS

  • KITA HANYA MAMPU MERANCANG SEBAIK MUNGKIN * KETENTUAN MILIK YANG MAHA ESA * KITA LAHIR UNTUK BERTAKBIR BUKAN UNTUK MELAWAN TAQDIR
  • MANUSIA AKAN TERUS BERUSAHA * BERUSAHA * SEHINGGA PENGHUJUNG USIANYA *
  • ISLAM TIDAK PERNAH BERUBAH * PERUBAHAN KEPADA UMATNYA SAHAJA *
  • Semalam * Hari Ini * Esok * Dulu * Kini * Selama lamanya*

Thursday, February 17, 2011

KAMERA BERHARGA 300 JUTA

HAYALANKU TIDAK BERTEPIAN.....
Kira kira takde harga la gitu!
ss - suka suka syok sendiri

Kalau aku ada kereta macam ni, nak buat apa?
Nak melawat kawasan DUN. Tempat tapak projek. Enjoy sakan! Shooting filem. 
Kalau shooting filem Madu 4, kira o.k jugak tu. Aku aktor, director & producer.

Nak berlagak melawat DUN. Tiba tiba hujan lebat, banjir macam kat Tenang tempohari! Banjir luar dalam bro! Memang padan muka. Tapi kalau boleh jadikan bot laju, boleh jugak hantar pengundi, hantar bantuan dan rondo ronda kawasan banjir kooot!

Macamana pun, kalau aku yang pakai, boleh giler beb! Bukan giler apa pun. Giler nak bayar saman. Asyik asyik speed trap borang sampai.

Yang aku serik kan, kalau ada demo kat depan. Mana nak lari. Jam jugak tu. Cuba bayangkan kalau ada puak pendemo itu gunakan siling lima sen sompek buat goresan dan menang sekeliling kereta? Kalau ada sungai boleh tukar jadi motobot, takpe jugak. Tak pon pasang kipas kat atas jadi heli. Suka hati kau la!

Kalau dah pakai kereta mahal, macamana kita cuba kamera ini pulak!

 Kamera Leica M 9
Harga nya Rp 300 juta = Malaysia RM 100,000

CERITA LEBIH LANJUT KENA KLIK SENDIRI

Nampak jer, macam murahan. Bukan RM 300 juta beb! Rp laaa. Tapi RM 100 ribu tu kan lebih mahal dari MPV! Aku tak berminat nak membeli pun. Kalau dapat hadiah atau pun jumpa terapung kat air banjir, servis maaa. Tapi tak berani pakai, sebab cuma ada 500 unit sahaja. Terhad dan pemilik sudah search, ada nama lagi dalam guiness book. 

Yang aku pelik tu, ada jenama HASSELBLAD berharga lebih kurang RM 150 ribu. DSLR. Mesti ada keistimewaan yang tersendiri. Aku baru teringin nak pakai Nikon D 7000 DSLR. Macam bagus jer! Harga cuma RM 5000 dan aku anggap yang paling mahal boleh aku terbeli agaknya. entah mampu beli ke tidak? 

Sepanjang pengalaman main kamera, hobi dan minat bidang senifoto ni, amat unik!

Setakat untuk menghasilkan foto foto PRK, perhimpunan halal ke, haram ke dan foto pengantin atau amatur katanya, melambak lambak kamera boleh dipilih. Siap boleh hutang, bayar ansur pakai kad kredit la! 

Aku terasa amat sedih bila teman yang bernama 'minak jinggo' dihalau semasa bertugas Majlis Maulidul Rasul Peringkat Kebangsaan. Sebagaimana di SINI
 Petugas keselamatan yang tidak memahami kreativiti dan seni kreatif.

Tapi bagiku kan, hasil seni foto kreatif yang amat bernilai adalah gabungan seluruh kehebatan daya fikir dan  imaginasi.

Itu lah nilai sebenar sebuah kamera. Bukan sahaja pada jenamanya. Jenis kanta yang membuatnya. Kelasakkan kameranya dan kreativiti juru 'klik' nya. 
Gabungan semuanya barulah boleh menghadirkan, melahirkan FOTO yang hebat.
Bagaimana pun, aku tidaklah sehebat mana dalam dunia seni fotografi ini.....
Kita boleh bincang lagi. o.k. set!

O.k Blog JayBosS cerita 'kahwin'. Dalam proses edit!

Peminat Dunia Seni Foto

No comments:

Post a Comment