JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS

  • KITA HANYA MAMPU MERANCANG SEBAIK MUNGKIN * KETENTUAN MILIK YANG MAHA ESA * KITA LAHIR UNTUK BERTAKBIR BUKAN UNTUK MELAWAN TAQDIR
  • MANUSIA AKAN TERUS BERUSAHA * BERUSAHA * SEHINGGA PENGHUJUNG USIANYA *
  • ISLAM TIDAK PERNAH BERUBAH * PERUBAHAN KEPADA UMATNYA SAHAJA *
  • Semalam * Hari Ini * Esok * Dulu * Kini * Selama lamanya*

Tuesday, January 11, 2011

MISTERI MELAWAN SYAITAN


MISTERI SEBUAH KEMATIAN

 SEMUANYA INI HANYALAH PERMAINAN SYAITAN

Bila inkues berkeputusan terbuka, berakhir dengan misteri, bukan membunuh diri, dibunuh atau pun ada campurtangan pihak ketiga. 

Hanya orang yang tidak siuman sesuka hati dan mulutnya melemparkan kata kata yang tidak berperikemanusiaan.

Apakah cerita yang sebenarnya?

Menuntut keadilan, mencari kebenaran atau sememangnya sengaja menjadi permainan politik racist?

Penubuhan Suruhan Jaya Diraja, apakah keluarga mangsa sedemikian rupa, boleh menerima dengan hakikat dan yang hati terbuka? 

Dimanakah pula hak Datuk Sosilawati? Apakah perbezaannya untuk menuntut keadilan untuk cina beng hok? Persoalannya sekarang, bagaimana kematian sebenar, punca kematian mangsa? Apakah tiada persamaannya? 

Mengapakah pembunuhan yang di’lenyapkan’ ini, bagaikan disenyapkan? Apakah kerana ianya berlaku ditempat yang sunyi, dimana nyawa anjing lebih berharga dari nyawa manusia? Mengapa semuanya menjadi misteri?

Apa misteri? 

Terjawabkah misteri yang misteri selama ini menjadi misteri?

Keluarga cina beng hok, terutamanya, adik mangsa begitu racist mengikut perasaan.  Tidak keterlaluan juga, sebagaimana keluarga Aminurasyid yang terlalu mengikut perasaan dan telunjuk lurus kelingking berkait DAP.  PAS sewenang wenangnya menyokong, menyondol apa sahaja yang diungkapkan DAP. 


 foto untuk hiasan sahaja

Keluaga Datuk Sosilawati menerima segala dugaan dengan tabah. Yang pergi, tetap telah pergi, menerima segala ketentuan takdir. Tanggungjawab pemerintah menegakkan keadilan di bumi bertuah ini. Apa yang menyedihkan, makhluk umpama gagak dirimba, menggunakan kesempatan keatas mayat manusia itu.

Kematian Teoh Beng Hock sengaja diputar belitkan pembangkang. Beliau adalah orang pembangkang. Apa cara pun, untuk menutup segala gelandangan, begitulah pembangkang mempergunakan segala peluang yang ada.

Adalah tidak mustahil, kematian cina benghok itu kerana tekanan perasaannya sendiri. Setelah menyedari segala kesilapan, kerumitan yang bakal dihadapi, beliau tidak dapat berfikir dengan waras

Perkara ini juga berlaku kepada Aminurasyid. Setelah menyedari segala persoalan kronik yang bakal dihadapi, terlintas difikiran hanya untuk menyelamatkan diri. Apa cara sekali pun, untuk menyelamatkan diri. Mungkinkah, kematian adalah jalan penyelesaiannya? Penulis hanya spek, persoalan sebenarnya adalah kerana mempersoalkan sebab sebab kematian. Tiada jawaban dan tiada penghujungnya. 

Itulah permainan politik pembangkang !!

Dihantui dengan berbagai bagai persoalan, hilang pertimbangan waras, terlupa apa yang berlaku, terlintas fikiran untuk menyelamatkan diri, apa cara sekali pun, tanpa sedar, diluar kekuasaan fikiran waras. Nasiblah!!? Lantaklah !!? Peduli apa!!? Hanya takdir yang menentukan. Misteri? 

Siapakah makhluk atau persoalan yang ketiga? 

Bagi penulis, orang atau persoalan yang ketiga adalah syaitan!  Setan bertopengkan manusia. Mungkin juga manusia jelmaan setan ! itulah misteri yang sebenarnya. 

Pembangkang! Kenduri sakan diatas kematian. Persoalan yang diketahuinya, hanyalah persoalan bodoh! Lalu, soalan bodoh, di suruhnya buat kerja bodoh yang akhirnya berjawaban, berkesimpulan ‘memang bodoh’. 

Terlalu banyak permainan politik ‘kotor’ dan tidak bertamadun. Pembangkang sendiri adalah pengamal ‘kekotoran’ yang goblok banget. Seketika, penulis hampir hampir menyokong dan bersetuju dengan segala perjuangan politiknya. Hampeh! 

Ternyata bertambah ghairah. Gelojoh untuk berkuasa. Yang bersalah terus dibela. Yang kurang ajar terus dimulia. Penerimaannya terhadap ‘ketua’ pembangkang dianggap ‘anughairah’ tuhan!!! Cabut aku! politik apa ke bendanya macam tu!!

Kepada semua rakyat marhaen, jadikan lah semuanya ini sebagai iktibar, bersabar dalam menjalani kehidupan kian mencabar !!

No comments:

Post a Comment