JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS

  • KITA HANYA MAMPU MERANCANG SEBAIK MUNGKIN * KETENTUAN MILIK YANG MAHA ESA * KITA LAHIR UNTUK BERTAKBIR BUKAN UNTUK MELAWAN TAQDIR
  • MANUSIA AKAN TERUS BERUSAHA * BERUSAHA * SEHINGGA PENGHUJUNG USIANYA *
  • ISLAM TIDAK PERNAH BERUBAH * PERUBAHAN KEPADA UMATNYA SAHAJA *
  • Semalam * Hari Ini * Esok * Dulu * Kini * Selama lamanya*

Saturday, January 22, 2011

MISTERI KAFIR AJAIB

 CERITA PELIK, AJAIB TETAPI BENAR

PERSOALAN KAFIR MENGKAFIR

Blog INI menuduh Blog INI

Penulis amat tertarik dengan cerita ini. Persoalan yang berlarutan, mungkin hingga kiamat. Apakah perbezaannya dengan orang kafir, di pentas PAS sendiri menuduh orang UMNO kafir?

Dalam Blog Zul4kulim, Kapal pooooSingh berambut pundek, ops pendek! Bagaimana orang Sikh yang berasal dari Punjab, dilarang memotong rambutnya? Kafir itu pun perlu menuduh, murtad dan kafir? Bagaimana pula cerita INI diblog yang sama? Bukankah kafir itu tetap kafir? Hanya Allah sahaja yang menentukan manusia itu, kafir atau sebaliknya. Seandainya kita sendiri sudah tahu, sememangnya dia itu kaum kafir. Kafirlah dia.

Soal bersalaman. Bukan muhrim memang diharamkan. Hidup di bumi Malaysia yang bertuah ini, berbilang bangsa dan berlainan agama dan fahaman. Oleh itu, sekiranya tidak memahami erti kata politik yang sebenarnya, bukankah lebih baik 'tarik diri' dari menjadi calun? Takut dengan ombak, suka pula hendak berumah di tepi pantai! Apa punya bahalul!?

Dunia semakin ganas! Manusia sendiri menjadi 'panas'! Sudah jelas, selagi namanya manusia, sempurnakah diri anda? Semuanya penuh dengan tipu helah. Semuanya hanya bermuka muka sahaja. Pembohongan menghiasi bibir. Penipuan menjadi amalan. Oleh kerana UMNO yang telah mengamalkannya dahulu, kemudian menjadi senang, selalu menang dan 'Tenang' juga. Maka berbondong bondong lah orang PAS mengikuti, mencontohi dan mengamalkan apa yang orang UMNO buat, dianggapnya 'berdosa' pada suatu ketika dahulu. Kini sudah 'halal'. Bersalaman tidak boleh, Berpelukkan dengan nyonya DAP, boleh, boleh. UMNO boleh buat, PAS ikut sahaja.

Bintang porno, presiden MCA dianggap berzina. Keajaiban bila puak PAS sendiri menuduh Dr. Chua Soi Lek sedemikian rupa. Apa kena mengenanya dengan UMNO? Pemilihan MCA, apakah orang orang PAS sendiri ikut memilih dan memangkah semasa Perhimpunan Agung MCA? Itu pemilihan MCA. Sudah suara Majoriti MCA, macam itu. UMNO BN kena terima sahajalah. Yang orang PAS 'jeles' hingga tertonggeng tonggeng membenarkan dikudakan, ditunggangi biaDAP tu kenapa? Pasal orang PAS sudah mengundi DAPig, lalu terpaksa menjadi pencacainya, boleh gitu!?

Begitulah tahap pemikiran pariah di Malaysia ini. Sewaktu dengannya pariah PAS. Kasta bawahan didalam percubaan untuk meramPAS kuasa di Malaysia. Kesimpulan dari isu kafir mengkafir ini, hanyalah untuk harta, takhta dan air mata.

yang ini apa pula ceritanya?


Persoalan sebenar, isu kafir mengkafir ini hanyalah sekedar 'omongan kosong' politik. Sebenarnya hanya diri kita sendiri, yang menentukan Islam atau Kafir!! Sekedar omongan, tulisan picisan, asalkan mulut ternganga, cakap tak berbayar, tulis sesuka hati, DOSA tanggunglah sendiri. Apakah tiada lagi jalan untuk bertaubat?
Apakah tiada lagi lain jalan ke Syurga?


Orang Melayu Islam ramai yang menyokong dan mempercayai hanya Parti PAS sahaja yang memperjuangkan ISLAM. Sah makhluk tersebut, lebih mementingkan PAS untuk berkuasa di Malaysia, bukan untuk menegakkan Islam di Malaysia. Maka penyokong totoknya juga akan jatuh kafir.

PAS lebih bernafsu untuk berkuasa, meramPAS takhta dan mengumpul harta. Perjuangan sebenarnya telah berkubur bersama sama pemimpinnya yang terdahulu. Pendukung pimpinan PAS dan penyokong PAS hari ini sudah jauh menyimpang hala tuju perjuangannya. Perkara ini jelas dibuktikan, bila sayap pemuda PAS sendiri mempertikaikan pemimpin mereka. Maka dengan sendirinya juga PAS telah jatuh kafir. Sebagaimana PAS akan berterusan menuduh UMNO itu kafir maka akan berterusanlah juga PAS telah jatuh kafir.

Bagi penulis, isu kafir mengkafir ini, hanyalah permainan propaganda PAS sahaja. Jika anda marah, atau percaya dengan apa yang diperkatakan oleh PAS, sebenarnya anda mengiyakan kata katanya. Itulah caranya PAS berpolitik. Kononnya, tenang dalam mengahadapi segala cabaran. Begitu senang menempuh segala dugaan. Selama ini PAS hanya mengambil kesempatan diatas kesusahan orang lain. Bukan sahaja dalam soal menyembahyang mayat, seperti tempohari yang menjadi gawat. Hampir semua mayat, PAS akan meliwatnya.
BengHok pun dia bedal jugak.

Itulah cara sebenar puak totok PAS ini. Untuk bersenang lenang, PAS akan mengkudakan sesiapa sahaja. Untuk mencari publisiti murahan, menangguk di air keruh dan apa sahaja asal menguntungkan kantungnya. PAS akan bedal, melahap dan menjilat hingga licin.

Kafir mengkafir ini hanyalah fitnah PAS.

kafir mengkafir ini hanyalah penipuan dan pembohongan PAS.

Kafir mengkafir ini hanyalah satu keajaiban. Bagaimana orang ahli UMNO boleh melayan cerita dongeng, mitos dalangan hamPAS. 

Fikirkanlah sendiri keceluparan mulut manusia ini.
Biarkanlah semua penyokong PAS dengan gila gilanya meroyan, mengkafirkan UMNO.
Ingat PAS, Ingat Kafir, Ingat Maksiat, Ingat Dosa!!!
Biarkan........
Sendiri Mau Ingat, apa yang perlu diingat!!

No comments:

Post a Comment