JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS JayBosS

  • KITA HANYA MAMPU MERANCANG SEBAIK MUNGKIN * KETENTUAN MILIK YANG MAHA ESA * KITA LAHIR UNTUK BERTAKBIR BUKAN UNTUK MELAWAN TAQDIR
  • MANUSIA AKAN TERUS BERUSAHA * BERUSAHA * SEHINGGA PENGHUJUNG USIANYA *
  • ISLAM TIDAK PERNAH BERUBAH * PERUBAHAN KEPADA UMATNYA SAHAJA *
  • Semalam * Hari Ini * Esok * Dulu * Kini * Selama lamanya*

Sunday, September 26, 2010

ASAL USUL TANAH AIR KU

SEMALAM

Negara ini namanya Tanah Melayu..... Malaya.....Semenanjung Malaysia.....

Rakyat hidup, bersatu dan maju. Sewaktu dengannya, aku kat bangku sekolah rendah.... Siapa cepat dia dapat, penerokaan tanah, ekonomi, teknologi yang semuanya menjanjikan serta menjana kekayaan. Negara menuju era permodenan dan kepesatan pembangunan. Keterujaan pelabur mencurah curah mewarnai iklim perindustrian negara.  Namun masih ramai yang tercengang bangang. Dalam kealpaan, rupa rupanya hak milik yang berhak telah tergadai.  Ali Baba nama diberikan, siapakah yang melahirkan?

HARI INI

MALAYSIA  namamu, megah sebaris negara maju.
 
Rezab Melayu..... Nasib baik belum boleh ditukar milik lagi. Tinggal tunggu suara majoriti ..... PRU 13 bakal menentukan nasib orang melayu di tanah tumpah darahnya sendiri..... Sekarang sememanglah kita masih mampu menarik, menghela nafas panjang dan berdikari diatas tanah milik sendiri.

Kejayaan, kekayaan dan keharmonian dinikmati bersama sama dalam 1Malaysia. Sayang seribu kali sayang, kaum pribumi masih dibawah garis kemiskinan. Kekayaan yang ada dimonopoli kaum pendatang yang diberi ehsan. Keagamaan di sekat, pendidikan diprotes. hak dinafikan dan semuanya menjurus untuk memperbodohkan bangsa melayu. Apa sahaja pemerintah dari UMNO berbangsa melayu dan beragama Islam buat, dihalang, diputar belitkan. Sewaktu dengannya pula, ultra kiasu serta  puakA Tok Kadok menghalalkan sahaja. 

ESOK
  1. Republic Of  Malaysian Malaysia.....Teraju utamanya Ultra Kiasu. Orang melayu tetap ada dan tidak akan hilang di dunia ini lebih kurang 10 %. Tengok! Tengok sendiri! Tengok apa yang terjadi di kota singa! Perkauman dan penghapusan etnik bermaharajalela. Sekiranya hendak tahu lebih lanjut lagi, bersama samalah meminda perlembagaan dan meredhai memadam hak/perkataan melayu.
  2. Republik Rakyat Malaysia..... Sama rata, sama rasa, depan belakang sama sahaja..... Apa sahaja kehendak dihati, kemahuan ingin dirasakan dan segala hasrat asalkan bernafsu serakah.... 
  3. Republik Islam Malaysia ..... PMnya tetap orang melayu dari PASar minggu. Hukum hudud dikuatkuasakan. Rakyat harmoni bagaikan di syurga. Tanpa Rasuah, salah guna kuasa dan semua impian insan di Mayapada ini dikongsi bersama....macam mimpi! betul ke ni? engkau baca apa yang aku tulis?
FALSAMPAH JayBosS 
  • Kedurjanaan dihati manusia tidak pernah terlihat, kebiaDAPig Pembangkang Rakus sengaja dianggap remeh temeh bakal memperlihatkan sifat sebenar wajah wajah setan.....
  • Pemerintah hari ini mungkinkah pembangkang di hari esok? Sebagai pemerintah wajarkah mengenepikan hak bangsa dan penyokongnya sendiri bagi memikat hati Pakatan Rimba yang sememangnya sengaja hendak menyusahkan rakyat Malaysia?  
  • Esok.... mungkinkah terjadi mimpi ngeri.....

No comments:

Post a Comment